Popular Posts

credit

ဤဘေလာ့ခ္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါသျဖင့္ ေရာက္လာသူအားလံုး စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ....


  • ယခုဘေလာ့ခ္ကို ဗုဒၶဘာသာျပန္႕ပြားေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖတ္မွတ္၊စုစည္း၊သိမ္းဆည္းထားသည္မ်ားကို အမ်ားသိရွိေစရန္ ျပန္လည္ျဖန္႕ေဝျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။
  1. တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စာစုမ်ားမွာ မူရင္းေရးသားသူကို မမွတ္မိေတာ့ပါသျဖင့္ credit မေပးႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္
    မူရင္းေရးသားသူကို ဤေနရာမွ အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
  2. အကယ္၍ စာဖတ္သူမ်ားမွ သိရွိပါကလည္း သက္ဆိုင္ရာပို႕စ္ေအာက္တြင္လည္းေကာင္း၊
    thewordsofbuddha@gmail.com သို႕လည္းေကာင္း အေၾကာင္းၾကားေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
  3. " ပို႕စ္အသစ္တင္တိုင္း gmailကိုအေၾကာင္းၾကားေစလိုပါက" ေအာက္တြင္ မိမိတို႕၏ gmail လိပ္စာကို ျဖည့္သြင္းထားပါက ပို႕စ္အသစ္တင္တိုင္း မိမိတို႕၏ gmail သို႕ အေၾကာင္းၾကားေပးပါသည္။

Tuesday, August 20, 2013

Special Thanks to Domain donator


ဒီ blog ေလး(http://wisdomsofbuddha.blogspot.com/) ကို domain လွဴမယ့္ အလွဴရွင္ ေပၚလာပါၿပီ။ အလွဴရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္သူငယ္ခ်င္း Nyein Chan
ကို အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ဒီေနရာကေန မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။

အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Friday, June 28, 2013

အနတၱ၏ အနက္၄-ခ်က္

၁။ အ၀သ၀န႒
အလိုသို႔ မလိုက္ပါျခင္း။ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို မျဖစ္ျခင္းသေဘာ။

၂။ အသာမိက႒
ပိုင္ဆိုင္သူမရွိျခင္း အနက္သေဘာ။


၃။ သုညတ႒
ျပဳစီမံတတ္ ဖန္တီးတတ္ေသာတရားမွ ဆိတ္သုဥ္းျခင္း အနက္သေဘာ။

၄။ အတၱပဋိေကၡပ႒
မပ်က္မစီး အၿမဲတည္တံ့သည္ဟု ယူဆထားေသာ အတၱကို ပယ္ျခင္း
အနက္သေဘာ။

န + အတၱ = အနတၱ။
န = မဟုတ္။
အတၱ = ငါ၊ အလိုသို႔လိုက္ပါျခင္း၊ အစိုးတရ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ျခင္း။
အနတၱ = ငါမဟုတ္၊ အလိုသို႔ မလိုက္ပါျခင္း၊ အစိုးမရ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို
မျဖစ္ျခင္း

ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။

( အရွင္ဇနက )

credit to 3 Treasures: Buddha, Dhamma & Sanga
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Saturday, May 11, 2013

ဗုဒၶ၏ကမၼဝါဒ (ကံဆိုသည္မွာ)

ကမၼဟူေသာ ပုဒ္သည္ အျပဳအမူ၊ ျပဳလုပ္ျခင္း 'အလုပ္' ဟူေသာ အနက္ျဖစ္သည္။ ေဝဒေခတ္အခါက ကမၼဟူသည္မွာ ယဇ္ပူေဇာ္မွု ျဖစ္သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ယဇ္ပူေဇာ္မွုကို သတ္မွတ္ထားေသာ နည္းလမ္းမ်ားအတိုင္း တိက်ေကာင္းမြန္စြာ ျပဳလုပ္နိုင္လၽွင္၊ ေကာင္းက်ိဳးခံစားရသည္ဟု ေဝဒက်မ္းမ်ားကို အေလးထားစဥ္က ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ေဝဒေခတ္ေနာက္ပိုင္း အရညကက်မ္းမ်ားႏွင့္ ဥပနိသၽွဒ္က်မ္းမ်ား ေခတ္စားလာေသာအခါ ကိုယ္က်င့္သီလကို "ကမၼ" "ကံ" ဟု ယူဆလာၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အေတြးအေခၚအရ ကိုယ္က်င့္သီလကို ကံအျဖစ္လက္ခံလာေသာ္လည္း ျဗဟၼဏဝါဒ၌မူကား "ကမၼ" သည္ ယဇ္ပူေဇာ္မွုသာျဖစ္သည္ဟု ယူမွတ္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာအရ "ကမၼ" "ကံ" ဆိုသည္မွာ သာမန္အျပဳအမူသက္သက္မၽွသာမဟုတ္ဘဲ ေစတနာပါသည့္ ေစတနာ အေျခခံသည့္ အျပဳအမူျဖစ္သည္။
"ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ"
(ရဟန္းတို႔ ေစတနာကို ကံဟု ငါဘုရားဆိုလို၏)
အဂၤဳတၱရနိကာယ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊နိေဗၺဓိကသုတ္။

အထက္ပါစကားအရ အသိႏွင့္ ယွဥ္၍ျပဳေသာ ေစတနာပါေသာ အျပဳအမူကိုသာ ကံအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေစတနာပါေသာ အျပဳအမူဟုဆိုရာ၌ ကိုယ္၊ ႏွုတ္၊ စိတ္သုံးပါး၏ အျပဳအမူအားလုံးအက်ဳံးဝင္သည္။ ထိုကံသုံးပါးလုံးတြင္ ေစတနာသည္ အရင္းခံ ျဖစ္သည္။
ေစတနာအရင္းခံသည့္ အျပဳအမူ၊ အသိႏွင့္ ယွဥ္သည့္ကံကို အျပစ္ကင္းေသာ ေကာင္းေသာကံ(ကုသလ)၊ အျပစ္မကင္းေသာ မေကာင္းေသာကံ (အကုသလ)၊ ႏွင့္ အျပစ္ကင္းသည္ မကင္းသည္ဟု မသတ္မွတ္နိုင္ေသာ ၾကားျဖစ္ေသာကံ(အဗ်ာကတ) ဟုသုံးမ်ိဳးခြဲျခားနိုင္သည္။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ကို အေျခခံသည့္ ေစတနာပါေသာကံကို ေကာင္းမွုကံဟု ေခၚသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တို႔ကို အျခခံသည့္ ေစတနာပါေသာကံကို မ​ေကာင္းမွုကံဟုေခၚသည္။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ တို႔ကို အေျခခံသည့္ ေစတနာလည္း မပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တို႔ကို အေျခခံသည့္ ေစတနာလည္း မပါ။ ျပဳကာမတၱမၽွသာျဖစ္ေသာ ကံကို အဗ်ာကတ ဟု သတ္မွတ္သည္။
ကံသည္ ေစတနာအရင္းခံပါေသာ ေတြးႀကံ၊ ေျပာဆို၊ ျပဳမူမွုျဖစ္ေပရာ ထိုကဲ့သို႔ လက္ရွိ အေျခအေန၊ လက္ရွိဘဝက ျပဳလုပ္ေသာကံႏွင့္ လြန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္အခါ လြန္ခဲ့ေသာဘဝက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကံဟု ႏွစ္မ်ိဳးပိုင္းျခားနိုင္သည္။ ကံဟု သာမန္ေျပာဆိုလၽွင္ ပစၥဳပၸန္ကံ အတိတ္ကံ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံး အက်ဳံးဝင္နိုင္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးစလုံးသည္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၊ လက္ငင္းအေျခအေန၌ အက်ိဳးေပးနိုင္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ အယူအဆအရ ထိုႏွစ္မ်ိဳးအနက္ ပစၥဳပၸန္ကံကိုသာ အေလးအနက္ထားရမည္ျဖစ္သည္။
အတိတ္ကံသည္ ျပဳျပင္၍လည္း မရနိုင္။ မ်က္ေမွာက္လူသားတို႔စြမ္းေဆာင္ႀကိဳးစားမွုႏွင့္ တိုက္ရိုက္မဆိုင္။ ပစၥဳပၸန္ကံသာလၽွင္ မ်က္ေမွာက္လူသားတို႔ စြမ္းေဆာင္ႀကိဳးစားမွုႏွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္သည္။ ဗုဒၶသည္ ပစၥဳပၸန္ကံကိုသာ အေလးအနက္ထားခဲ့သည္။ အဂၤဳတၱရနိကၠာယ္၊ တိကနိပါတ္၊ တိတၳာယတနသုတ္၌ ပါရွိေသာ ေအာက္ပါစကားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကံအေပၚ ဗုဒၶအေလးအနက္ထားမွုကို ထင္ရွားေစနိုင္ပါသည္။ ဗုဒၶက ေအာက္ပါကဲ့သို႔ မိန႔္ေတာ္မူခဲ့သည္။
"ရဟန္းတို႔...အကိရိယဒိဌိသုံးမ်ိဳးရွိသည္။ သုံးမ်ိဳးဆိုသည္မွာ ခ်မ္းသာမွု၊ ဆင္းရဲမွုအားလုံးသည္ ေရွးကျပဳခဲ့ဖူးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာလၽွင္ ျဖစ္၏ဟူေသာ အယူ(ပုေဗၺကတေဟတုဒိဌိ) တစ္ပါး။ ခ်မ္းသာမွု ဆင္းရဲမွုအားလုံးသည္ ေလာကကို အစိုးရေသာ ျဗဟၼာ(ထာဝရဘုရား) က ဖန္ဆင္းမွုေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ယူဆေသာအယူ (ဣႆရနိမၼာနိကဒိဌိ) တစ္ပါး။ ခ်မ္းသာမွု ဆင္းရဲမွု အားလုံးသည္ အေၾကာင္းရင္မရွိဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚ၏ဟု ယူေသာအယူ (အေဟတုကဒိဌိ) တစ္ပါး။ဤသုံးပါးတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ဤအယူသုံးပါး မွန္ကန္သည္ဆိုပါက လူတို႔အဖို႔ ျပဳဖြယ္ကိစၥ တစ္စုံတစ္ရာရွိေတာ့မည္မဟုတ္။အလိုရွိအပ္ေသာ ဆႏၵ၊ စြမ္းအင္၊ လုံ႔လဟူ၍လည္း ျဖစ္ေပၚေတာ့မည္ မဟုတ္။ သူေတာ္သူျမတ္သမဏတို႔၏ အယူဝါဒသည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။"
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Friday, May 3, 2013

ဗုဒၶဝင္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကဗ်ာ

ငယ္ငယ္က ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းတက္တုန္းက ရြတ္ခဲ့ၾကတာကို မွတ္မိၾကဦးမယ္ထင္ပါတယ္။မမွတ္မိတဲ့လူေတြလည္း ျပန္အမွတ္ရေအာင္ ဗုဒၶကမ႓ာမွာေတြ႔လို႔ ျပန္မွ်ေဝေပးလိုက္ပါတယ္။

ၾကာသပေတးေန႔ ။ ။
သံုးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကၽြန္႔ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္စၾကာ၀႒ာ၊
နတ္ျဗဟၼာတို႔၊ ညီညာရံုးစု၊ ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္၊
ရတုနဂို၊ ရႊန္းရႊန္းဆိုသည္၊
၀ါဆိုလျပည့္၊ ၾကြက္မင္းေန႔၀ယ္၊ 
ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶယူသည္၊ 
နတ္လူျငိမ္းဘို႔ ကိန္းပါကို။

ေသာၾကာေန႔ ။ ။ 

သေႏၶယူကာ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊ 
မဟာသကၠရာဇ္၊ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ၾကံဳ၊
ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔၀ယ္၊ 
ခ်မ္းေျမ့စံုစီ၊ လုမၶိနီ၌၊ 
မဟီလိႈက္ဆူ၊ ဖြားေတာ္မူသည္၊ 
နတ္လူေအာင္ဖို႔၊ လမ္းပါကို။

တနလၤာေန႔ ။ ။ 

ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ရြယ္၊ ပ်ိဳႏုနယ္၌၊ 
သံုးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းျပီးလစ္၊ ဆယ့္သံုးႏွစ္လွ်င္၊
ဘုန္းသစ္လွ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊ ရြယ္မူႏုျဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ့္ကိုး၀ယ္၊

ေလးမ်ိဳးနိမိတ္၊ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ျငိဳ၊ သံေ၀ပိုကာ၊ 
၀ါဆိုလျပည့္၊ က်ားမင္းေန႔၀ယ္၊ 
ခ်မ္းေျမ့ရဂံု၊ ေတာရပ္လံႈသည္၊ 
စံုျမိဳင္ပင္ရိပ္ ခမ္းမွာကို။

ဗုဒၶဟူးေန႔ ။ ။

ေတာရပ္ျမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍ ခါေတာ္တပံု၊ ပြင့္ခ်ိန္ၾကံဳက၊ 
ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန႔၀ယ္၊
ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ၾကီး၊ ဗိတာန္ထီးႏွင့္၊ 
မျငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူလ်က္၊ 
ရန္ျမဴခပင္း၊ အမိုက္သင္းကို၊ 
အရွင္းပယ္ေဖ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊ 
ထြန္းေတာက္ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊ 
သံုးေဖာ္လူတို႔ ျငိမ္းပါကို။

စေနေန႔ ။ ။ 

ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂဒါသို႔၊ စၾကာေရႊဖြား၊ ျဖန္႔ခ်ီသြား၍၊ 
ငါးပါး၀ဂၢီ၊ စံုအညီႏွင့္၊ မဟီတစ္ေသာင္း၊ တိုက္အေပါင္းမွ၊ 
ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊ 
၀ါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔တြင္၊
ေၾကြ႕ေၾကြ႕လွ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို၊ 
မိန္႔ျမြက္ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္၊ 
တရားနတ္စည္ ရြမ္းတယ္ကို။

အဂၤါေန႔ ။ ။ 

တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရြမ္းလည္က၊ 
သံုးမည္ဘံုသိုက္၊ တစ္ေသာင္းတိုက္၀ယ္၊ 
ကၽြတ္ထိုက္သသူ၊ နတ္ လူ ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါကို၊ ေခမာေသာင္သို႔၊
ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္၊ ေဆာင္ပို႔ျပီးကာ၊ 
၀ါေလးဆယ့္ငါး၊ သက္ကားရွစ္ဆယ္၊ 
စံုျပည့္ၾကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ 
သကၠရာဇ္၀ယ္၊ နယ္မလႅာတိုင္း၊ စံႏႈိင္းမယုတ္၊ 
ကုႆိႏၷာရံု၊ အင္ၾကင္းစံု၌၊ 
ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔၀ယ္၊ 
ခ်မ္းေျမ့နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္၊
၀ွန္းဆူေသာင္းလံုး ေက်ာ္တယ္ကို။


တနဂၤေႏြေန႔ ။ ။ 

နိဗၺဴစံျပီ၊ ရႈမအီသား၊ သိဂႌေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကို၊ 
ထိုေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ၾကံဳ၍၊ ဂဠဳန္ေန႔၀ယ္၊ 
ခိုးေငြ႔မေႏွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလွ်င္၊ 
ရွင္ေစာဉာဏ္စက္၊ ဓိ႒ာန္ခ်က္ျဖင့္၊ 
လွ်ံတက္ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူေဇာ္သည္၊
ေမြေတာ္ရွစ္စိတ္၊ ၾကြင္းတယ္ကို။

ဆုေတာင္း ။ ။ 

ထိုခုနစ္ေန႔၊ သာခ်မ္းေျမ့ကို၊
ေဆြ႔ေဆြ႔ၾကည္ျဖဴ၊ အာရံုယူလ်က္၊ 
သံုးလူတို႔နတ္၊ ျမတ္ထက္ ျမတ္သား၊ 
ကိုယ္ေတာ္ဖ်ားကို၊ သံုးပါးမွန္စြာ၊ ၀ႏၵနာႏွင့္၊ 
သဒၶါျဖိဳးျဖိဳး၊ ကၽြန္ရွိခိုးသည္၊ ေကာင္းက်ိဳးခပ္သိမ္း ၾကြယ္ေစေသာ္။
credit to buddhismworld.ning.com
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Monday, April 22, 2013

LET's SAVE OUR BUDDHA's BIRTHPLACE

URBAN DEVELOPMENT - “NEW WORLD PEACE CITY” PLAN -

THREATENS THE BUDDHA’S BIRTHPLACE & ITS WORLD HERITAGE STATUS

- Lumbini is the Buddha’s birthplace - an archaeologically rich and sacred site located in southern Nepal. It is one of the four major pilgrimage sites of Buddhism (one of the world’s great religions), which the Buddha himself identified in the Mahaparinibbana Sutta.

- At such a significant site, devoted pilgrims have come to Lumbini over the centuries and continue to do so into the present time. Here they pay homage at the place where the Buddha was born - a place that now contains important archaeoligical evidence about the nature of Buddhist pilgrimage centers from the very earliest times.

- A Master Plan for the Development of Lumbini, which was prepared by the Japanese architect Kenzo Tange, emphasises the pilgrimage aspect of Lumbini. This was approved by the UN and the Government of Nepal in 1978. The plan includes a buffer zone of twenty two square miles to support the serenity and protection of Lumbini.

- In 1997 Lumbini was inscribed on UNESCO’s List of World Heritage Sites in recognition of its unique importance.

WHAT IS HAPPENING NOW ?

- On January 20, 2012 the Government of Nepal and the Government of the Republic of Korea signed a Memorandum of Understanding (MoU) for the preparation of the Lumbini World Peace City Preservation and Development plan. This new plan is to be designed within one and a half years by KWAAK E.S.P.R.I. and Korea International Cooperation Agency (KOICA).

- This World Peace City for 200,000 inhabitants will be built inside the Buffer Zone.

- This agreement has been signed without informing UNESCO’s World Heritage Centre.

WHAT ARE LIKELY CONSEQUENCES OF THE WORLD PEACE CITY BEING BUILT ?

- A Negative impact on the Outstanding Universal Value of the World Heritage site, particularly in terms of identity, authenticity, and integrity. Lumbini could most likely be placed on UNESCO’s danger list, threatening its World Heritage listing.

- Lumbini will be affected by increased air pollution, water pollution, and noise pollution.

- The loss of twenty two square miles of a restricted and agricultural buffer zone, with human encroachment and the impact of urbanization on the ecosystem.

- An increasing emphasis of the future development of Lumbini as a population centre - “World Peace City” - rather than as the Birthplace of the Buddha. Resources will be directed towards this urban development, and its ongoing infrastructure maintenance needs, neglecting the preservation of the sacred and historic qualities of Lumbini.

- We strongly urge the UN Secretary General Mr. Ban Ki-moon and the Government of Nepal to drop the Lumbini World Peace City plan and continue to support Kenzo Tange’s master plan. This Lumbini World Heritage Site must be preserved for future generations.

***We need 100,000 people signing to save the heritage of the Buddha's Birthplace.But we get only about 15,000 people now.
To sign,enter the link provided below.

http://www.change.org/petitions/un-secretary-general-ban-ki-moon-nepal-government-preserve-the-world-heritage-lumbini-the-buddha-s-birthplace

And then fill the required field, First Name; Last Name; Email; Why important?, etc and click Sign, the red button.
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Friday, March 29, 2013

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အျမတ္တႏိုးထားရမည့္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား (သို႔) ၉၆၉

အခုတစ္ေလာ ေရပန္းစားေနတဲ့စကားလံုးကေတာ့ ၉၆၉ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းသံုးလံုးပါ။ဒါေၾကာင့္ ၉၆၉ အေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ သိရွိေစဖို႔ ရွာၿပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။အထူးေျပာခ်င္တာက ဒီပို႔စ္ဟာ ၉၆၉ အေၾကာင္း ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္ ေဝဖန္ရန္မဟုတ္ဘဲ ၉၆၉ ဟု ပါးစပ္မွေျပာသည့္အဆင့္မွ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို သိရွိပြားႏိုင္ေစရန္သာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
မူရင္းပို႔စ္ကို ဒီမွာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ဆိုင္ေတြ၊ အိမ္ေတြ၊ ယာဥ္ေတြ စတဲ့ ေနရာေတြမွာ အမွတ္အသား တစ္ခုအေနနဲ႔ေရာ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္း႐ွင္း ေစဖို႔ အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ စီစဥ္ေဆာင္ ႐ြက္ထားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ေလးပါ ...။ ေနာက္ခံအေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ့အလံေတာ္ ကို ထည့္သြင္းထားပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ (၂၄) ပစၥည္း စက္၀ိုင္းကို လည္း ထည့္သြင္းထားပါတယ္ ...။
အေပၚမွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆) ပါး ႏွင့္ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါး တို႔ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ၉၆၉ ဆိုတဲ့ ကိန္းဂဏန္းကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္ ...။
အလယ္မွာေတာ့ အာေသာကမင္းႀကီး ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ကို ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္ ....။



ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး

၁။အရဟံ =ၿဗဟၼာ-နတ္-လူ ပူေဇာ္အပ္တဲ.၊ ဂုဏ္ေတာ္ၿမတ္နဲ.ၿပည္စုံပါေသာၿမတ္စြာဘုရား
၂။သမၼာသဗၺဳေဒၶါ =တရားအလုံးစုံ ဆရာမရွိ ကိုယ္တိုင္သိတဲ.
ၿမတ္စြာဘုရား
၃။၀ိဇၨာစရဏသမၸေနၷာ =သုံးရွစ္၀ိဇၨာ စရဏမ်ား။ဆယ္.ငါးပါးနဲ.ၿပည္.စုံပါေသာၿမတ္စြာဘုရား
၄။သုဂေတာ = ေကာင္းတဲ.စကားကို မိန္.ဆိုတက္လို.။ နိဗၺာန္ၿမတ္သုိ.ၾကြသြားေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၅။ေလာက၀ိဒူ = ေလာက သုံးပါးကို ခြဲၿခားသိၿမင္ေတာ္ မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၆။အႏုတၱေရာပုရိသ =မယဥ္ေက်းသူ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမတြင္ ဓမၼသာရထိ အတုမရွိေသာၿမတ္စြာဘုရား
ရ။သတၳာေဒ၀ မႏုႆာနံ =လူ-နတ္-ၿဗဟၼာ သတၱ၀ါမ်ားရဲ. ဆရာတဆူၿဖစ္ေတာ္ မူေသာၿမတ္စြာဘုရား
၈။ဗုေဒၶါ =သစၥာေလးပါးၿမတ္တရားကို ပိုင္းၿခားသိၿမင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၉။ဘဂ၀ါ = ဘုန္ေတာ္ေၿခာက္စုံ ဂုဏ္ေတာ္ၿမတ္ႏွင္.ၿပည္.စုံေတာ္ မူေသာၿမတ္စြာ ဘုရား

တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး

၁။သြာကၡာေတာ        ။ ဘုရားၿမတ္စြာ ေဟာညြန္ၿပတဲ့ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၂။သႏၵိ႒ိေကာ           ။ကိုယ္တိုင္က်င္.ရင္ ကိုယ္တိုင္သိရတဲ. သႏၵိ႒ိေကာ ဂုဏ္ေတာ္
၃။အကာလိေကာ       ။ ခ်က္ခ်င္းအၿမန္ အက်ိဳးရလို႔ အကာလိက ဂုဏ္ေတာ္
၄။ဧဟိပႆိေကာ      ။လာပါ ၊က်င့္ပါ ဖိတ္ေခၚအပ္တဲ့ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၅။ၾသပေနယ်ိေကာ     ။ ကိုယ္နဲ.စိတ္မွာ၊အၿမဲေဆာင္ကပ္လို႔ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၆။ပပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ ။အရိယဆို၊ ကိုယ္စီ သိလို႔ ခံစားအပ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္

သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး

၁။သုပၸဋိပေႏၷာ ။ ေကာင္းမြန္မွန္စြာ ၊အက်င္.ၿမတ္က်င္.က်န္တက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၂။ဥဇုပၸဋိေႏၷာ ။ေၿဖာင္.မတ္ မွန္စြာ၊ အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံတက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၃။ဥာယပၸဋိပေႏၷာ။ နိဗၺာန္ ေရာက္ရန္ အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံ တက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္.
၄။သာမိစိပၸဋိပေႏၷာ။ ရိုေသထိုက္ေအာင္၊အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံ တတ္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၅။အာဟုေနေယ်ာ။အေ၀းကယူလာ၊ပစၥည္းမ်ားကို ခံယူထိုက္တဲ.
ဂုဏ္ေတာ္
၆။ပါဟုေနေယ်ာ။ လက္ေဆာင္အလို.ငုာ၊ပစၥည္းမ်ားကို ခံယူထိုက္တဲ.ဂုဏ္ေတာ္
ရ။ဒကၡိေဏေယ်ာ။ ေနာင္အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကာၿပဳတဲ. ေကာင္းမွူ. ကံထိုက္၊ ဂုဏ္ေတာ္
၈။အဥၥလိကရဏီေယ်ာ။လက္အုပ္ခ်ီကာ ရွိခိုးအပ္ဖို. က်င္.ၾကံအပ္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၉။အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ ။ေကာင္း မွူ.စိုက္ရာ ေၿမယာေကာင္းသို. ႏိုင္း ယွဥ္တူေၾကာင္း ဂုဏ္ေတာ္
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Tuesday, March 19, 2013

ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ စိန္ဖူးေတာ္ နွင့္ ေရႊထီးေတာ္

"အထြဋ္စိန္" ဟုေခၚသည္၊ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေနရာပါ။ အရြယ္အစားကေတာ့ (၇၆) ကာရက္ရွိပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္မွ အျမင့္ေပ (၃၂၆) ေပခန္႔တြင္ရွိပါတယ္။


ပန္းလည္တိုင္တြင္ပတ္ကာ စိတ္ကူေကာင္းေကာင္းျဖင့္ လွပသပၸယ္စြာ လွဴတန္းထားေသာ "ေရႊစင္ေရႊသား ေလးဆူျမတ္ဘုရား" မ်ားမွတစ္ခုပါ။အေစာဆံုးစတင္လွဴတန္းမွဳမွာ (၁၉၃၁) ခုႏွစ္ကျဖစ္တယ္။ ဘုရားေလးဆူပါ ပန္းလည္တိုင္ကာတစ္ခုလွ်င္ ေရႊစင္ (၆) က်ပ္သားအေလးခ်ိန္ရွိတယ္။ ၾကာကလပ္ေတာ္ မွ စိန္ဖူးေတာ္အထိ အားလံုး (၄၅) ခုရွိပါတယ္။


၁၉၉၉ ခုႏွစ္ မတ္လ (၁) ရက္ေန႔ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ထီးေတာ္သစ္ တင္လွဴပြဲကာလအတြင္း ငွက္ျမတ္နားေတာ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္အား ေရာင္ေတာ္ဖြင့္အၿပီး မတ္လ (၁၉) ရက္ေန႔တြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးစဥ္။


ငွက္ျမတ္နားေတာ္ အဖ်ားပိုင္းတြင္ သံမဏိခ်ဳပ္တန္းသစ္ (၂) ခု တတ္ဆင္ထားၿပီး ဒဏ္ခံစပရိန္သံမဏိဆိုင္းႀကိဳး (၄) ႀကိဳးျဖင့္ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ႏွင့္ ေခါင္းေလာင္းပေဒသာ ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ေစရန္ Steel ball မ်ား အသစ္လဲ၍ Hard crease အျပည့္ျဖည့္တင္းထားသည္။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ အေနာက္ဖက္ရွိ ေရႊစင္ေရႊသား ေစတီေတာ္ ပံုစံငယ္ကို ေတြ႕ရစဥ္။


ထီးေတာ္၏ စုစုေပါင္း ေရႊအေလးခ်ိန္ - (၁၄၄.၈၉) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ရတနာပစၥည္းမ်ိဳးစံု - (၈၃၈၅၀) ခု - ေရႊ (၃၂၆) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊေညာင္ရြက္ - (၁၈၀၅) ရြက္ - အေလးခ်ိန္ (၁၃.၅၉) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ရတနာေရႊၾကဳတ္ - (၉) ခု - အေလးခ်ိန္ (၄.၅) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊေခါင္းေလာင္း - (၄၇၄) လံုး
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး စပ္ ေခါင္းေလာင္း - (၇၉၃) လံုး
ထီးေတာ္၏ သံမဏိအေလးခ်ိန္ ၊ ထီးေခြ ႏွင့္ ထီးေဒါက္အပါအဝင္ - (၄.၄၇) တန္
ထီးေတာ္၏ ေၾကးအေလးခ်ိန္ - (၀.၈၃) တန္


ဒီေနရာကေတာ့ ေရႊေငြေပါင္းကူး ဆပ္သြားဖူးလို႔ေခၚပါတယ္၊ ေအာက္ခံေငြသားေပၚမွာ (၃၄) ဂိတ္ထူတဲ့ေရႊသားကိုအုပ္ၿပီး ပူေဇာ္ထားပါတယ္။ ပံုမွာျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေရႊဆည္းလည္း၊ ေရႊေခါင္းေလာင္း၊
ေရႊေၾကးစည္၊ ေရႊေညာင္ရြက္မ်ားနဲ႔ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား ခ်ိပ္ဆြဲလွဴတန္းထားရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေရႊထီးေတာ္သစ္၏ ပၪၥမ ၊ ဆ႒မ ၊ သတၱမ ဘံုဆင့္မ်ား။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေရႊထီးေတာ္သစ္၏ ပၪၥမ ၊ ဆ႒မ ၊ သတၱမ ဘံုဆင့္မ်ား။


"အားလံုးဖူးေၿမႇာ္ ေရႊထီးေတာ္ ပူေဇာ္ထူးျမတ္ အနီးကပ္"
အသစ္တင္လွဴမည့္ ေရႊထီးေတာ္အား ေရႊခ်ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳလုပ္မွီ ဖူးျမင္ရပံု။


"တစ္ဘံုမွာ တစ္ဖံုဆန္း ထံုမႊန္းလ်က္ပူေဇာ္ကာ ျမန္မာ့ပန္းပညာ"
ယေန႔ တင္လွဴပူေဇာ္ထားေသာ ေရႊထီးေတာ္သစ္။


ထီးေတာ္အသစ္ အတြင္းပိုင္းတြင္ ကိန္းဝတ္စံပယ္လွ်က္ရွိေသာ ရတနာစီျခယ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္။


ထီးေတာ္အသစ္၏ ေနရာအသီးသီးတြင္ ႐ႈမကုန္ အံ့မခန္း ပန္းထိမ္လက္ရာဆန္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေလသည္။ အႏုပညာရတနာသိုက္ႀကီးဟု တင္စားေလာက္ေအာင္ပင္ စံုလင္လွေပသည္။ နဝရတ္ကိုးပါးစီျခယ္ထားသည့္ ရတနာေရႊေက်ာင္းေဆာင္ ရတနာမ်ိဳးစံုစီျခယ္ထားသည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထီးေတာ္သစ္တြင္ ျမင္ေတြ႕ဖူးေျမႇာ္ႏိုင္ပါသည္။


ထီးေတာ္သစ္ ပၪၥမဘံု ၊ ဆ႒မဘံု အတြင္းပိုင္းရွိ သံမဏိ Frame ေပၚတြင္ အမ်ားျပည္သူတို႔ လွဴတန္းထားေသာ ဆည္းလည္း ေခါင္းေလာင္းမ်ား ၊ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား ၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား ေတြ႕ျမင္ရစဥ္။


ထီးေတာ္သစ္ တည္ၿငိမ္မွဳရွိေစရန္ ပထမဘံုဆင့္ႏွင့္ ေဖါင္းရစ္ေတာ္မ်ားၾကား အားျဖည့္ေထာက္ပံ့ထားေသာ သံမဏိေဒါက္တိုင္မ်ား ပတ္လည္တြင္ အမ်ားျပည္သူ လွဴတန္းထား သည္မ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဤေနရာတြင္ ျပဳျပင္ၿပီးစီး၍ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ထားေသာ ၾကာကလပ္ေတာ္ ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။


"သံေသေခါင္းေလာင္း မေရႊ႕ေျပာင္း"
"ျပဒါးေသ တစ္ေဆြဝ ၊ သံေသ တစ္ျပည္ဝ" ဟု ေရွးက ဆို႐ိုးရွိခဲ့ေလသည္။
သာယာဝေျပာေသာ နိမိတ္ကိုေဆာင္သည့္ သံေသေခါင္းေလာင္းတို႔ကို မေျပာင္းမလဲ ရွိၿမဲေနရာမွာပင္ သိဒၶိမပ်က္ေစရန္ ျပန္လည္းထားရွိခဲ့သည္။


ဇြန္းေလးဘံုတြင္ ၾကည္လင္ေတာက္ပ ခိုင္မာလွဖို႔ ျပင္ၾက ဆင္ၾက ႀကိဳးစားၾက ...
ဇြန္းေလးဘံုဟုေခၚပါတယ္။ပိႏၷဲတိုင္အဆက္ Muff Coupling ကို ငံုၿပီးတန္ဆာဆင္ ပူေဇာ္ထားပါတယ္။ ျပင္ပမွၾကည့္လွ်င္ေတာ့ လံုးဝမျမင္ရပါဘူး။


၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ထီးေတာ္သစ္တင္လွဴပြဲမွ မွတ္တမ္းပံုမ်ား ရွိပါတယ္။

မတ္လ(၂၂)ရက္ေနမွ(၂၆)ရက္ေန႔အထိညစဥ္(၇)နာရီတြင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္အေရွ႕ဘက္ေခတၱရာကြင္းတြင္
တရားပြဲမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္္။

မတ္လ(၂၂)ရက္ေန႔တြင္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္၊ လွရတနာေက်ာင္းမွ
သ.စ.အဓမၼာစရိယဝဋံသကာပါဠိပါရဂူ ပထမေက်ာ္အဂၢမဟာအေက်ာ္ အ႒ကထာျပန္အေက်ာ္
ဘဒၵႏၲနာရဒါဘိဝံသ(လွရတနာဆရာေတာ္)၊

မတ္လ(၂၃)ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊တပ္ကုန္း၊ေငြေတာင္ေတာရမွ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ
ဘဒၵႏၲေကာ႑ည၊

မတ္လ(၂၄)ရက္ေန႔တြင္ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္၊ ကံသံုးဆင့္စာသင္တိုက္မွႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕
(တြဲဖက္အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) အဂၢမဟာပ႑ိတ အဂၢမဟာဂႏၴဝါစကပ႑ိတဘဒၵႏၲ ဂုဏိကာဘိဝံသ၊

မတ္လ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ေဇယ်ဝတီေက်ာင္း မွဂႏၴဝါစကဓမၼကထိကလယ္တီဘဒၵႏၲစႏၵာဝရႏွင့္

မတ္လ(၂၆)ရက္ေန႔၊တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ကေလးဝေတာရ ေက်ာင္းတိုက္မွ
ဒိြပိဋကဓရ၊ဒိြပိဋကေကာဝိဒအဂၢမဟာပ႑ိတ၊အဂၢမဟာကမၼဌာနစရိယလယ္တီဘဒၵႏၲဇာဂရာဘိဝံသ
(ကေလးဝေတာရ ဆရာေတာ္)တို႔ကတရားခ်ီးျမႇင့္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္အေပါင္း တရားဓမၼမ်ား နာယူနိုင္ရန္ နိုးေစာ္အပ္ပါသည္။

ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ (၂၆၀၁) ႀကိမ္ေျမာက္ဗုဒၶပူဇနိယ တေပါင္းပြဲေတာ္ အား ဤ post ေလးျဖင့္
ပူေဇာ္ပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္ .... ေမာင္ျမင့္

Credit to http://satekuupuyar.blogspot.com
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Monday, February 25, 2013

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သူ၏ တပည့္သာ၀က သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီး အဓြန္႔ရွည္စြာ က်စ္လစ္ခိုင္မာေရး၊ စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ စိတ္ႏွလုံးေအးခ်မ္းသာယာစြာ တရားဓမၼ က်င့္သုံးႏိုင္ေရး၊ သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီး အရွည္ခန္႔၍ တည္တန္႔ေရးအတြက္ အာဏာပါတိေမာက္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို မပညတ္မီ ပထမဦးဆုံး ၀ါေတာ္ (၂၀)အတြင္း၌ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ေဒသနာေတာ္ျဖင့္သာ လမ္းညႊန္ဆုံးမေတာ္မူပါသည္။

လက္ယာရံ လက္၀ဲရံ အဂၢသာ၀ကႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ အရွင္မဟာသာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား ဘုရားသာသနာေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ သည့္အခ်ိန္တြင္ သာ၀ကသႏၷိပါတ အစည္းအေ၀းႀကီးတစ္ခု က်င္းပေတာ္မူသည္။ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀က အားလုံးစုံညီ
တက္ေရာက္ေသာ အစည္းအေ၀းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာ၀ကသႏၷိပါတ အစည္းအေ၀း ဟုေခၚသည္။ ထိုအစည္းအေ၀းကို ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္
ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးအတြင္း၌ က်င္းပေတာ္မူသည္။

ထိုအစည္းအေ၀းႀကီး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က -
အရွင္မဟာသာရိပုတၱရာကို ပညာဉာဏ္ႀကီးသည့္အရာတြင္ အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး လက္်ာရံ ဧတဒဂ္အရာကို ေပးသနားေတာ္မူသည္။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကို တန္ခိုးႀကီးသည့္အရာတြင္ အသာဆုံးအျမတ္ဆုံး လက္၀ဲရံ ဧတဒဂ္အရာကို ေပးသနားေတာ္မူသည္။

ထိုအစည္းအေ၀းႀကီး၌ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ေဒသနာေတာ္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပေတာ္မူသည္။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ပထမဂါထာ။
---------------------------------
ခႏၱီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ ၊ နိဗၺာနံ ပရမံ ၀ဒႏၱိ ဗုဒၶါ။
န ဟိ ပဗၺဇၹိေတာ ပရူပဃာတီ ၊ န သမေဏာ ေဟာတိ ပရံ ၀ိေဟဌယေႏၲာ။

လြန္စြာ ခ်ဳပ္တည္းမႈဟူေသာ သည္းခံျခင္းသည္ အလြန္ျမတ္ေသာ အက်င့္ေပတည္း။
နိဗၺာန္တရားကို အျမတ္ဆံုးဟူ၍ ဘုရားရွင္တို႔ ေဟာေတာ္မူကုန္၏။
သူတပါးကို သတ္ေသာသူသည္ စိတ္အညစ္အေၾကးကို ႏွင္ထုတ္သူမဟုတ္။
သူတပါးကို ညွဥ္းဆဲေသာသူသည္ မေကာင္းမႈတို႔ကို ၿငိမ္းေစသူမဟုတ္။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ဒုတိယဂါထာ။
----------------------------------
သဗၺပါပႆ အကရဏံ ၊ ကုသလႆူပသမၸဒါ။
သစိတၱ ပရိေယာဒါပနံ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။

မေကာင္းမႈ ဟူသမွ်ကို မျပဳလုပ္ရာ။
ေကာင္းမႈဟူသမွ်ကို ျပည့္စံုေစရာ၏။
မိမိစိတ္ကို သန္႔ရွင္း ျဖဴစင္ေစရာ၏။
ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ တတိယဂါထာ။
-----------------------------------
အႏုပ၀ါေဒါ အႏုပဃာေတာ ၊ ပါတိေမာေကၡစ သံ၀ေရာ။
မတၱညဳတာစ ဘတၱသၼႎ ၊ ပႏၱဥၥ သယနာသနံ။
အဓိစိေတၱ စ အာေယာေဂါ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။

သူတပါးကို မစြပ္စြဲ မျပစ္မွားရာ။
သူတပါးကို မညွဥ္းဆဲ မႏွိပ္စက္ရာ။
ျမတ္ေသာသီလ၌ ေစာင့္စည္း လံုျခံဳရာ၏။
စားသံုးဖြယ္၌ ပမာဏကို သိရာ၏။
အစြန္အဖ်ား ေက်ာင္းအိပ္ရာ၌ ေနရာ၏။
ထူးျမတ္ေသာစိတ္၌ လြန္စြာ အားထုတ္ရာ၏။
ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

တပို႔တြဲလျပည့္ - ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔

တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ ဘုရားရွင္တိုင္း တပည့္သားတို႔အား ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုေန႔ကို ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။

တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားမွာ …
- အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာေန႔၊
- အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ ဧတဒဂ္ရေသာေန႔၊
- အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းပရိသတ္တို႔ အလိုအေလ်ာက္ စုေ၀းမိေသာေန႔၊
- ဘုရားရွင္တုိင္း ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ျပေတာ္မူေသာေန႔ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒါႏွင့္ ပညတ္ေတာ္မူေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို ပါတိေမာက္ဟုေခၚပါသည္။
ပါတိေမာက္တြင္ -
• ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ႏွင့္
• အာဏာပါတိေမာက္
ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။


ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ဘုရားရွင္တို႔သာ ျပခြင့္ရွိသည္၊ တပည့္သာ၀ကတို႔ ျပခြင့္မရွိပါ။
ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူ ၾသ၀ါဒေပးပံု ကြဲျပားျခားနားမႈ မရွိ၊
ျပေတာ္မူသည့္ အခ်ိန္ကာလသာ ကြဲျပားသည္။
ဥပမာ ...

၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားသည္ ၇-ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို
ျပေတာ္မူသည္။ တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၇-ႏွစ္ ၾကာ တည္တံ့သည္။

သိခီႏွင့္ ေ၀ႆဘူျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၆-ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္။

ကကုသန္ႏွင့္ ေကာဏာဂုမ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၁-ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၁-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္။

ကႆပျမတ္စြာဘုရားသည္ ၆-လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-လၾကာတည္တံ့သည္။

သက္တမ္းရွည္ေသာ ဘုရားတို႔မွာ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို သာသနာေခတ္ဆံုးတိုင္ ျပေတာ္မူၾကသည္။
သက္တမ္းတိုေသာ ဘုရားရွင္တို႔မွာ ပထမေဗာဓိ ေခၚေသာ ၀ါေတာ္ ၂၀ အတြင္း၌သာ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူေလ့ရွိပါသည္။ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ ပညတ္ခ်ိန္မွစ၍ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မမူဘဲ အာဏာပါတိေမာက္ကိုသာ ျပေစေတာ္မူပါသည္။

ဘုရားရွင္တို႔သည္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ...
- တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ ၾကံဳႀကိဳက္ျခင္း၊
- ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းခ်ည္းသာျဖစ္ျခင္း၊
- ဆဠာဘိည ပဋိသမၻိဒါ ပတၱ ရဟႏၲာခ်ည္းျဖစ္ျခင္း၊
- မည္သူမွ် မပင့္ဖိတ္ဘဲ စုေ၀းမိျခင္း ...
ဤ အဂၤါ ေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုမွ ျပျမဲ ျဖစ္ပါသည္။


ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ -
ကႆပညီေနာင္ ရွင္တစ္ေထာင္၊
အရွင္သာရိပုတၱရာ၊
အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ႏွင့္ တပည့္ ၂၅၀၊
စုစုေပါင္း ရဟႏၲာ ၁၂၅၂ ပါးတို႔အား . .
ဂါထာသံုးပုဒ္ျဖင့္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါသည္။

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာသည္ သီလ, သမာဓိ, ပညာကို ေဟာၾကားထား၍ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္တရားဟု ေခၚပါသည္။ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံပါက ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္ ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပီး အို, နာ, ေသ လြတ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္
ျဖစ္ပါသည္။



Credit to 3 Treasures:Buddha,Dhamma & Sangha
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Wednesday, January 30, 2013

သူရႆတီနတ္သမီးအေၾကာင္း

သူရႆတီနတ္သမီးကိုးကြယ္မႈ၊ သူရႆတီဂါထာရြတ္ဆိုမႈ၊ သူရႆတီသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို ေစာင့္သည္ဟူေသာ ယုံၾကည္မႈ၊ ယင္းတို႕ကို အစဥ္အလာအရ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းမွာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီျခင္းမရွိပါ။ ပိဋကတ္သုံးပုံကို သူရႆတီနတ္သမီး ေစာင့္သည္မွာလည္း လုံးဝမမွန္ပါ။ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ဘာမွ် မပတ္သက္ပါ။ သို႕စင္ လ်က္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ ထြန္းလင္းေတာက္ပရာ ျမန္မာ့ေရေျမေတာေတာင္တြင္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈ၊ သူရႆတီဂါထာ ရြတ္ဆိုမႈမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ျပဳျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား ျပဳမႈေစရန္ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္လ်က္ ေဟာေျပာျခင္း၊ ေရးသားျခင္းမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္မွာ အံ့ဩဖြယ္ရာလည္းျဖစ္၊ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာလည္း ျဖစ္ပါ၏ ။
သူရႆတီနတ္သမီးပုံေတာ္ကို ေရးစား၊ ႐ိုက္စား၊ ေရာင္းစားျခင္းျဖင့္ စီးပြါးရွာေနၾကသူမ်ားသည္လည္း မိမိတို႕၏ စီးပြါးရွာမႈသည္ သာသနာေတာ္ကို ျပဳရာေရာက္သေလာ၊ ဖ်က္ရာေရာက္သေလာဟု ဆန္းစစ္သင့္ၾကေပျပီ။ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္သည့္ "သူရႆတီနတ္သမီး ကိုးကြယ္မႈ" ကို ျမန္မာ့ေရေျမေတာေတာင္တြင္ လုံးဝခ်ဳပ္ျငိမ္းပေပ်ာက္ေစရန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။ သူရႆတီနတ္သမီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ဆရာေတာ္ဘုရား (ရေဝထြန္း) က ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေဟာၾကားေတာ္မႈခ်က္ကို အေလးအနက္ ဂ႐ုဓမၼျပဳအပ္လွပါ၏။


"သူရႆတီဟူသည္မွာ အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္း၊ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ျမစ္တစ္ခု၏ နာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုျမစ္ကို ေရွးဟိႏၵဴအာရိယန္မ်ား အထြတ္အျမတ္ထားရာမွ ျမစ္ကို နတ္တစ္ပါးအေနျဖင့္ ကိုးကြယ္လာၾကေၾကာင္း၊ ကၠတၱိလိင္ (သဒၵါ)၊ ျမစ္နဒီမွ နတ္သမီးျဖစ္လာကာ သူရႆတီျမစ္သည္ သူရႆတီနတ္သမီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျဗဟၼာၾကီး၏ဇနီး နတ္ဘုရားမတစ္ပါးျဖစ္လာျပီး ဝါစာ=စကားကို အစိုးရသည္၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ စာေပ၊ ပညာတို႕ကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည္ဟု ယူဆလာၾကလ်က္ ယင္းတို႕အတြက္ ျဗဟၼာဏဝါဒီတို႕က ပိုမိုကိုးကြယ္လာခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ မွတ္သားရပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ သူရႆတီမွာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လုံးဝမသက္ဆိုင္၊ ျဗဟၼာဏဝါဒီတို႕ဆိုင္ရာ နတ္သာ ျဖစ္သည္။ ျဗဟၼာဏတို႕၏ တႏၲရ၊ မႏၲရတို႕ကိုလက္ခံေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာတို႕ကလည္း သူရႆတီကို လက္ခံခဲ့သျဖင့္ ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာတြင္ အတန္ၾကာကပင္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈ ရွိလာသည္။ နီေပါျပည္တြင္ ယခုအထိ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္အတူ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း သူရႆတီကို ကိုးကြယ္မႈျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕အေနျဖင့္ ပိဋကတ္သုံးပုံေစာင့္မယ္ေတာ္ၾကီးဟု ျဖစ္လာရသည္မွာ ဤသို႕ျဖစ္ပါသည္။ သကၠတ အလကၤာက်မ္းကို အမွီျပဳ၍ သီဟို၌ကြၽန္း၊ အရွင္မဟာသံဃရကၡိမေထရ္သည္ သုေဗာဓာ (ပါဠိအလကၤာ) က်မ္းကို စီရင္ရာတြင္ သကၠတအလကၤာက်မ္းက ဝါဏီ-ေဗဒင္သုံးပုံေစာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးကို ရွိခိုးပဏာမျပဳသကဲ့သို႕ "သရဏံ ပါဏိနံ ဝါဏီ မယံွပိဏယတံမနံ" ဟုဘုရားစကားေတာ္ ပိဋကတ္ေတာ္တည္းဟူေသာ သူရႆတီနတ္သမီးသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ စိတ္ႏွလုံးကို ႏွစ္သိမ့္ပါေစဟု တင္စားသုံးလိုက္သည္။ ထိုစကားအျမြက္ျဖင့္ပင္ သူရႆတီသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္သို႕ ေရာက္လာျပီးလွ်င္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို ေစာင့္ၾကပ္ေသာ သူရႆတီမယ္ေတာ္ဟူ၍ ျဖစ္လာရေတာ့သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို မည္သည့္နတ္သား၊ နတ္သမီး၊ နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွ မေစာင့္။ ပိဋကတ္အာဇာနည္ ဗုဒၶသားေက်ာ္ ရဟန္းေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားသာ ေစာင့္ၾကပ္ေနပါသည္။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕ အေနျဖင့္ သူရႆတီဂါထာတို႕ကိုလည္း ရြတ္ဆိုေနရန္မလို။ သူရႆတီဂါသာအစစ္ဟူ၍လည္း ဗုဒၶစာေပ၌ မရွိ။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္ရာ မရွိပါ။"

......................................................

the eXistence မွ မင္းနန္ (ေမာ္ကြၽန္း) ေရးသားျပဳစုထားေသာ - "ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ဩဝါဒေတာ္မ်ား" စာအုပ္ (စာမ်က္ႏွာ- ၂၅၈) မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
credit to Buddhism Beams(myanmar)
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္