Popular Posts

credit

ဤဘေလာ့ခ္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါသျဖင့္ ေရာက္လာသူအားလံုး စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ....


  • ယခုဘေလာ့ခ္ကို ဗုဒၶဘာသာျပန္႕ပြားေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖတ္မွတ္၊စုစည္း၊သိမ္းဆည္းထားသည္မ်ားကို အမ်ားသိရွိေစရန္ ျပန္လည္ျဖန္႕ေဝျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။
  1. တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စာစုမ်ားမွာ မူရင္းေရးသားသူကို မမွတ္မိေတာ့ပါသျဖင့္ credit မေပးႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္
    မူရင္းေရးသားသူကို ဤေနရာမွ အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
  2. အကယ္၍ စာဖတ္သူမ်ားမွ သိရွိပါကလည္း သက္ဆိုင္ရာပို႕စ္ေအာက္တြင္လည္းေကာင္း၊
    thewordsofbuddha@gmail.com သို႕လည္းေကာင္း အေၾကာင္းၾကားေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
  3. " ပို႕စ္အသစ္တင္တိုင္း gmailကိုအေၾကာင္းၾကားေစလိုပါက" ေအာက္တြင္ မိမိတို႕၏ gmail လိပ္စာကို ျဖည့္သြင္းထားပါက ပို႕စ္အသစ္တင္တိုင္း မိမိတို႕၏ gmail သို႕ အေၾကာင္းၾကားေပးပါသည္။

Friday, March 29, 2013

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အျမတ္တႏိုးထားရမည့္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား (သို႔) ၉၆၉

အခုတစ္ေလာ ေရပန္းစားေနတဲ့စကားလံုးကေတာ့ ၉၆၉ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းသံုးလံုးပါ။ဒါေၾကာင့္ ၉၆၉ အေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ သိရွိေစဖို႔ ရွာၿပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။အထူးေျပာခ်င္တာက ဒီပို႔စ္ဟာ ၉၆၉ အေၾကာင္း ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္ ေဝဖန္ရန္မဟုတ္ဘဲ ၉၆၉ ဟု ပါးစပ္မွေျပာသည့္အဆင့္မွ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို သိရွိပြားႏိုင္ေစရန္သာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
မူရင္းပို႔စ္ကို ဒီမွာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ဆိုင္ေတြ၊ အိမ္ေတြ၊ ယာဥ္ေတြ စတဲ့ ေနရာေတြမွာ အမွတ္အသား တစ္ခုအေနနဲ႔ေရာ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္း႐ွင္း ေစဖို႔ အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ စီစဥ္ေဆာင္ ႐ြက္ထားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ေလးပါ ...။ ေနာက္ခံအေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ့အလံေတာ္ ကို ထည့္သြင္းထားပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ (၂၄) ပစၥည္း စက္၀ိုင္းကို လည္း ထည့္သြင္းထားပါတယ္ ...။
အေပၚမွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆) ပါး ႏွင့္ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါး တို႔ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ၉၆၉ ဆိုတဲ့ ကိန္းဂဏန္းကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္ ...။
အလယ္မွာေတာ့ အာေသာကမင္းႀကီး ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ကို ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္ ....။



ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး

၁။အရဟံ =ၿဗဟၼာ-နတ္-လူ ပူေဇာ္အပ္တဲ.၊ ဂုဏ္ေတာ္ၿမတ္နဲ.ၿပည္စုံပါေသာၿမတ္စြာဘုရား
၂။သမၼာသဗၺဳေဒၶါ =တရားအလုံးစုံ ဆရာမရွိ ကိုယ္တိုင္သိတဲ.
ၿမတ္စြာဘုရား
၃။၀ိဇၨာစရဏသမၸေနၷာ =သုံးရွစ္၀ိဇၨာ စရဏမ်ား။ဆယ္.ငါးပါးနဲ.ၿပည္.စုံပါေသာၿမတ္စြာဘုရား
၄။သုဂေတာ = ေကာင္းတဲ.စကားကို မိန္.ဆိုတက္လို.။ နိဗၺာန္ၿမတ္သုိ.ၾကြသြားေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၅။ေလာက၀ိဒူ = ေလာက သုံးပါးကို ခြဲၿခားသိၿမင္ေတာ္ မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၆။အႏုတၱေရာပုရိသ =မယဥ္ေက်းသူ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမတြင္ ဓမၼသာရထိ အတုမရွိေသာၿမတ္စြာဘုရား
ရ။သတၳာေဒ၀ မႏုႆာနံ =လူ-နတ္-ၿဗဟၼာ သတၱ၀ါမ်ားရဲ. ဆရာတဆူၿဖစ္ေတာ္ မူေသာၿမတ္စြာဘုရား
၈။ဗုေဒၶါ =သစၥာေလးပါးၿမတ္တရားကို ပိုင္းၿခားသိၿမင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
၉။ဘဂ၀ါ = ဘုန္ေတာ္ေၿခာက္စုံ ဂုဏ္ေတာ္ၿမတ္ႏွင္.ၿပည္.စုံေတာ္ မူေသာၿမတ္စြာ ဘုရား

တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး

၁။သြာကၡာေတာ        ။ ဘုရားၿမတ္စြာ ေဟာညြန္ၿပတဲ့ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၂။သႏၵိ႒ိေကာ           ။ကိုယ္တိုင္က်င္.ရင္ ကိုယ္တိုင္သိရတဲ. သႏၵိ႒ိေကာ ဂုဏ္ေတာ္
၃။အကာလိေကာ       ။ ခ်က္ခ်င္းအၿမန္ အက်ိဳးရလို႔ အကာလိက ဂုဏ္ေတာ္
၄။ဧဟိပႆိေကာ      ။လာပါ ၊က်င့္ပါ ဖိတ္ေခၚအပ္တဲ့ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၅။ၾသပေနယ်ိေကာ     ။ ကိုယ္နဲ.စိတ္မွာ၊အၿမဲေဆာင္ကပ္လို႔ အမွန္ၿမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္
၆။ပပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ ။အရိယဆို၊ ကိုယ္စီ သိလို႔ ခံစားအပ္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္

သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး

၁။သုပၸဋိပေႏၷာ ။ ေကာင္းမြန္မွန္စြာ ၊အက်င္.ၿမတ္က်င္.က်န္တက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၂။ဥဇုပၸဋိေႏၷာ ။ေၿဖာင္.မတ္ မွန္စြာ၊ အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံတက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၃။ဥာယပၸဋိပေႏၷာ။ နိဗၺာန္ ေရာက္ရန္ အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံ တက္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္.
၄။သာမိစိပၸဋိပေႏၷာ။ ရိုေသထိုက္ေအာင္၊အက်င္.ၿမတ္ကို က်င္.ၾကံ တတ္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၅။အာဟုေနေယ်ာ။အေ၀းကယူလာ၊ပစၥည္းမ်ားကို ခံယူထိုက္တဲ.
ဂုဏ္ေတာ္
၆။ပါဟုေနေယ်ာ။ လက္ေဆာင္အလို.ငုာ၊ပစၥည္းမ်ားကို ခံယူထိုက္တဲ.ဂုဏ္ေတာ္
ရ။ဒကၡိေဏေယ်ာ။ ေနာင္အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကာၿပဳတဲ. ေကာင္းမွူ. ကံထိုက္၊ ဂုဏ္ေတာ္
၈။အဥၥလိကရဏီေယ်ာ။လက္အုပ္ခ်ီကာ ရွိခိုးအပ္ဖို. က်င္.ၾကံအပ္တဲ. ဂုဏ္ေတာ္
၉။အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ ။ေကာင္း မွူ.စိုက္ရာ ေၿမယာေကာင္းသို. ႏိုင္း ယွဥ္တူေၾကာင္း ဂုဏ္ေတာ္
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Tuesday, March 19, 2013

ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ စိန္ဖူးေတာ္ နွင့္ ေရႊထီးေတာ္

"အထြဋ္စိန္" ဟုေခၚသည္၊ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေနရာပါ။ အရြယ္အစားကေတာ့ (၇၆) ကာရက္ရွိပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္မွ အျမင့္ေပ (၃၂၆) ေပခန္႔တြင္ရွိပါတယ္။


ပန္းလည္တိုင္တြင္ပတ္ကာ စိတ္ကူေကာင္းေကာင္းျဖင့္ လွပသပၸယ္စြာ လွဴတန္းထားေသာ "ေရႊစင္ေရႊသား ေလးဆူျမတ္ဘုရား" မ်ားမွတစ္ခုပါ။အေစာဆံုးစတင္လွဴတန္းမွဳမွာ (၁၉၃၁) ခုႏွစ္ကျဖစ္တယ္။ ဘုရားေလးဆူပါ ပန္းလည္တိုင္ကာတစ္ခုလွ်င္ ေရႊစင္ (၆) က်ပ္သားအေလးခ်ိန္ရွိတယ္။ ၾကာကလပ္ေတာ္ မွ စိန္ဖူးေတာ္အထိ အားလံုး (၄၅) ခုရွိပါတယ္။


၁၉၉၉ ခုႏွစ္ မတ္လ (၁) ရက္ေန႔ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ထီးေတာ္သစ္ တင္လွဴပြဲကာလအတြင္း ငွက္ျမတ္နားေတာ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္အား ေရာင္ေတာ္ဖြင့္အၿပီး မတ္လ (၁၉) ရက္ေန႔တြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးစဥ္။


ငွက္ျမတ္နားေတာ္ အဖ်ားပိုင္းတြင္ သံမဏိခ်ဳပ္တန္းသစ္ (၂) ခု တတ္ဆင္ထားၿပီး ဒဏ္ခံစပရိန္သံမဏိဆိုင္းႀကိဳး (၄) ႀကိဳးျဖင့္ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ႏွင့္ ေခါင္းေလာင္းပေဒသာ ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ေစရန္ Steel ball မ်ား အသစ္လဲ၍ Hard crease အျပည့္ျဖည့္တင္းထားသည္။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ အေနာက္ဖက္ရွိ ေရႊစင္ေရႊသား ေစတီေတာ္ ပံုစံငယ္ကို ေတြ႕ရစဥ္။


ထီးေတာ္၏ စုစုေပါင္း ေရႊအေလးခ်ိန္ - (၁၄၄.၈၉) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ရတနာပစၥည္းမ်ိဳးစံု - (၈၃၈၅၀) ခု - ေရႊ (၃၂၆) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊေညာင္ရြက္ - (၁၈၀၅) ရြက္ - အေလးခ်ိန္ (၁၃.၅၉) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ရတနာေရႊၾကဳတ္ - (၉) ခု - အေလးခ်ိန္ (၄.၅) ပိႆာ
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊေခါင္းေလာင္း - (၄၇၄) လံုး
ထီးေတာ္ေပၚရွိ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး စပ္ ေခါင္းေလာင္း - (၇၉၃) လံုး
ထီးေတာ္၏ သံမဏိအေလးခ်ိန္ ၊ ထီးေခြ ႏွင့္ ထီးေဒါက္အပါအဝင္ - (၄.၄၇) တန္
ထီးေတာ္၏ ေၾကးအေလးခ်ိန္ - (၀.၈၃) တန္


ဒီေနရာကေတာ့ ေရႊေငြေပါင္းကူး ဆပ္သြားဖူးလို႔ေခၚပါတယ္၊ ေအာက္ခံေငြသားေပၚမွာ (၃၄) ဂိတ္ထူတဲ့ေရႊသားကိုအုပ္ၿပီး ပူေဇာ္ထားပါတယ္။ ပံုမွာျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေရႊဆည္းလည္း၊ ေရႊေခါင္းေလာင္း၊
ေရႊေၾကးစည္၊ ေရႊေညာင္ရြက္မ်ားနဲ႔ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား ခ်ိပ္ဆြဲလွဴတန္းထားရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေရႊထီးေတာ္သစ္၏ ပၪၥမ ၊ ဆ႒မ ၊ သတၱမ ဘံုဆင့္မ်ား။


ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေရႊထီးေတာ္သစ္၏ ပၪၥမ ၊ ဆ႒မ ၊ သတၱမ ဘံုဆင့္မ်ား။


"အားလံုးဖူးေၿမႇာ္ ေရႊထီးေတာ္ ပူေဇာ္ထူးျမတ္ အနီးကပ္"
အသစ္တင္လွဴမည့္ ေရႊထီးေတာ္အား ေရႊခ်ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳလုပ္မွီ ဖူးျမင္ရပံု။


"တစ္ဘံုမွာ တစ္ဖံုဆန္း ထံုမႊန္းလ်က္ပူေဇာ္ကာ ျမန္မာ့ပန္းပညာ"
ယေန႔ တင္လွဴပူေဇာ္ထားေသာ ေရႊထီးေတာ္သစ္။


ထီးေတာ္အသစ္ အတြင္းပိုင္းတြင္ ကိန္းဝတ္စံပယ္လွ်က္ရွိေသာ ရတနာစီျခယ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္။


ထီးေတာ္အသစ္၏ ေနရာအသီးသီးတြင္ ႐ႈမကုန္ အံ့မခန္း ပန္းထိမ္လက္ရာဆန္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေလသည္။ အႏုပညာရတနာသိုက္ႀကီးဟု တင္စားေလာက္ေအာင္ပင္ စံုလင္လွေပသည္။ နဝရတ္ကိုးပါးစီျခယ္ထားသည့္ ရတနာေရႊေက်ာင္းေဆာင္ ရတနာမ်ိဳးစံုစီျခယ္ထားသည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထီးေတာ္သစ္တြင္ ျမင္ေတြ႕ဖူးေျမႇာ္ႏိုင္ပါသည္။


ထီးေတာ္သစ္ ပၪၥမဘံု ၊ ဆ႒မဘံု အတြင္းပိုင္းရွိ သံမဏိ Frame ေပၚတြင္ အမ်ားျပည္သူတို႔ လွဴတန္းထားေသာ ဆည္းလည္း ေခါင္းေလာင္းမ်ား ၊ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား ၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား ေတြ႕ျမင္ရစဥ္။


ထီးေတာ္သစ္ တည္ၿငိမ္မွဳရွိေစရန္ ပထမဘံုဆင့္ႏွင့္ ေဖါင္းရစ္ေတာ္မ်ားၾကား အားျဖည့္ေထာက္ပံ့ထားေသာ သံမဏိေဒါက္တိုင္မ်ား ပတ္လည္တြင္ အမ်ားျပည္သူ လွဴတန္းထား သည္မ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဤေနရာတြင္ ျပဳျပင္ၿပီးစီး၍ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ထားေသာ ၾကာကလပ္ေတာ္ ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။


"သံေသေခါင္းေလာင္း မေရႊ႕ေျပာင္း"
"ျပဒါးေသ တစ္ေဆြဝ ၊ သံေသ တစ္ျပည္ဝ" ဟု ေရွးက ဆို႐ိုးရွိခဲ့ေလသည္။
သာယာဝေျပာေသာ နိမိတ္ကိုေဆာင္သည့္ သံေသေခါင္းေလာင္းတို႔ကို မေျပာင္းမလဲ ရွိၿမဲေနရာမွာပင္ သိဒၶိမပ်က္ေစရန္ ျပန္လည္းထားရွိခဲ့သည္။


ဇြန္းေလးဘံုတြင္ ၾကည္လင္ေတာက္ပ ခိုင္မာလွဖို႔ ျပင္ၾက ဆင္ၾက ႀကိဳးစားၾက ...
ဇြန္းေလးဘံုဟုေခၚပါတယ္။ပိႏၷဲတိုင္အဆက္ Muff Coupling ကို ငံုၿပီးတန္ဆာဆင္ ပူေဇာ္ထားပါတယ္။ ျပင္ပမွၾကည့္လွ်င္ေတာ့ လံုးဝမျမင္ရပါဘူး။


၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ထီးေတာ္သစ္တင္လွဴပြဲမွ မွတ္တမ္းပံုမ်ား ရွိပါတယ္။

မတ္လ(၂၂)ရက္ေနမွ(၂၆)ရက္ေန႔အထိညစဥ္(၇)နာရီတြင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္အေရွ႕ဘက္ေခတၱရာကြင္းတြင္
တရားပြဲမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္္။

မတ္လ(၂၂)ရက္ေန႔တြင္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္၊ လွရတနာေက်ာင္းမွ
သ.စ.အဓမၼာစရိယဝဋံသကာပါဠိပါရဂူ ပထမေက်ာ္အဂၢမဟာအေက်ာ္ အ႒ကထာျပန္အေက်ာ္
ဘဒၵႏၲနာရဒါဘိဝံသ(လွရတနာဆရာေတာ္)၊

မတ္လ(၂၃)ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊တပ္ကုန္း၊ေငြေတာင္ေတာရမွ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ
ဘဒၵႏၲေကာ႑ည၊

မတ္လ(၂၄)ရက္ေန႔တြင္ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္၊ ကံသံုးဆင့္စာသင္တိုက္မွႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕
(တြဲဖက္အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္) အဂၢမဟာပ႑ိတ အဂၢမဟာဂႏၴဝါစကပ႑ိတဘဒၵႏၲ ဂုဏိကာဘိဝံသ၊

မတ္လ(၂၅)ရက္ေန႔တြင္ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ေဇယ်ဝတီေက်ာင္း မွဂႏၴဝါစကဓမၼကထိကလယ္တီဘဒၵႏၲစႏၵာဝရႏွင့္

မတ္လ(၂၆)ရက္ေန႔၊တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ကေလးဝေတာရ ေက်ာင္းတိုက္မွ
ဒိြပိဋကဓရ၊ဒိြပိဋကေကာဝိဒအဂၢမဟာပ႑ိတ၊အဂၢမဟာကမၼဌာနစရိယလယ္တီဘဒၵႏၲဇာဂရာဘိဝံသ
(ကေလးဝေတာရ ဆရာေတာ္)တို႔ကတရားခ်ီးျမႇင့္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္အေပါင္း တရားဓမၼမ်ား နာယူနိုင္ရန္ နိုးေစာ္အပ္ပါသည္။

ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ (၂၆၀၁) ႀကိမ္ေျမာက္ဗုဒၶပူဇနိယ တေပါင္းပြဲေတာ္ အား ဤ post ေလးျဖင့္
ပူေဇာ္ပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္ .... ေမာင္ျမင့္

Credit to http://satekuupuyar.blogspot.com
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Monday, February 25, 2013

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သူ၏ တပည့္သာ၀က သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီး အဓြန္႔ရွည္စြာ က်စ္လစ္ခိုင္မာေရး၊ စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ စိတ္ႏွလုံးေအးခ်မ္းသာယာစြာ တရားဓမၼ က်င့္သုံးႏိုင္ေရး၊ သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီး အရွည္ခန္႔၍ တည္တန္႔ေရးအတြက္ အာဏာပါတိေမာက္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို မပညတ္မီ ပထမဦးဆုံး ၀ါေတာ္ (၂၀)အတြင္း၌ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ေဒသနာေတာ္ျဖင့္သာ လမ္းညႊန္ဆုံးမေတာ္မူပါသည္။

လက္ယာရံ လက္၀ဲရံ အဂၢသာ၀ကႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ အရွင္မဟာသာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား ဘုရားသာသနာေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ သည့္အခ်ိန္တြင္ သာ၀ကသႏၷိပါတ အစည္းအေ၀းႀကီးတစ္ခု က်င္းပေတာ္မူသည္။ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀က အားလုံးစုံညီ
တက္ေရာက္ေသာ အစည္းအေ၀းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာ၀ကသႏၷိပါတ အစည္းအေ၀း ဟုေခၚသည္။ ထိုအစည္းအေ၀းကို ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္
ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးအတြင္း၌ က်င္းပေတာ္မူသည္။

ထိုအစည္းအေ၀းႀကီး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က -
အရွင္မဟာသာရိပုတၱရာကို ပညာဉာဏ္ႀကီးသည့္အရာတြင္ အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး လက္်ာရံ ဧတဒဂ္အရာကို ေပးသနားေတာ္မူသည္။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကို တန္ခိုးႀကီးသည့္အရာတြင္ အသာဆုံးအျမတ္ဆုံး လက္၀ဲရံ ဧတဒဂ္အရာကို ေပးသနားေတာ္မူသည္။

ထိုအစည္းအေ၀းႀကီး၌ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ေဒသနာေတာ္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပေတာ္မူသည္။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ပထမဂါထာ။
---------------------------------
ခႏၱီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ ၊ နိဗၺာနံ ပရမံ ၀ဒႏၱိ ဗုဒၶါ။
န ဟိ ပဗၺဇၹိေတာ ပရူပဃာတီ ၊ န သမေဏာ ေဟာတိ ပရံ ၀ိေဟဌယေႏၲာ။

လြန္စြာ ခ်ဳပ္တည္းမႈဟူေသာ သည္းခံျခင္းသည္ အလြန္ျမတ္ေသာ အက်င့္ေပတည္း။
နိဗၺာန္တရားကို အျမတ္ဆံုးဟူ၍ ဘုရားရွင္တို႔ ေဟာေတာ္မူကုန္၏။
သူတပါးကို သတ္ေသာသူသည္ စိတ္အညစ္အေၾကးကို ႏွင္ထုတ္သူမဟုတ္။
သူတပါးကို ညွဥ္းဆဲေသာသူသည္ မေကာင္းမႈတို႔ကို ၿငိမ္းေစသူမဟုတ္။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ဒုတိယဂါထာ။
----------------------------------
သဗၺပါပႆ အကရဏံ ၊ ကုသလႆူပသမၸဒါ။
သစိတၱ ပရိေယာဒါပနံ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။

မေကာင္းမႈ ဟူသမွ်ကို မျပဳလုပ္ရာ။
ေကာင္းမႈဟူသမွ်ကို ျပည့္စံုေစရာ၏။
မိမိစိတ္ကို သန္႔ရွင္း ျဖဴစင္ေစရာ၏။
ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။

•••

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ တတိယဂါထာ။
-----------------------------------
အႏုပ၀ါေဒါ အႏုပဃာေတာ ၊ ပါတိေမာေကၡစ သံ၀ေရာ။
မတၱညဳတာစ ဘတၱသၼႎ ၊ ပႏၱဥၥ သယနာသနံ။
အဓိစိေတၱ စ အာေယာေဂါ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။

သူတပါးကို မစြပ္စြဲ မျပစ္မွားရာ။
သူတပါးကို မညွဥ္းဆဲ မႏွိပ္စက္ရာ။
ျမတ္ေသာသီလ၌ ေစာင့္စည္း လံုျခံဳရာ၏။
စားသံုးဖြယ္၌ ပမာဏကို သိရာ၏။
အစြန္အဖ်ား ေက်ာင္းအိပ္ရာ၌ ေနရာ၏။
ထူးျမတ္ေသာစိတ္၌ လြန္စြာ အားထုတ္ရာ၏။
ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

တပို႔တြဲလျပည့္ - ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔

တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ ဘုရားရွင္တိုင္း တပည့္သားတို႔အား ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုေန႔ကို ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။

တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားမွာ …
- အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာေန႔၊
- အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ ဧတဒဂ္ရေသာေန႔၊
- အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းပရိသတ္တို႔ အလိုအေလ်ာက္ စုေ၀းမိေသာေန႔၊
- ဘုရားရွင္တုိင္း ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ျပေတာ္မူေသာေန႔ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒါႏွင့္ ပညတ္ေတာ္မူေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို ပါတိေမာက္ဟုေခၚပါသည္။
ပါတိေမာက္တြင္ -
• ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ႏွင့္
• အာဏာပါတိေမာက္
ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။


ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ဘုရားရွင္တို႔သာ ျပခြင့္ရွိသည္၊ တပည့္သာ၀ကတို႔ ျပခြင့္မရွိပါ။
ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူ ၾသ၀ါဒေပးပံု ကြဲျပားျခားနားမႈ မရွိ၊
ျပေတာ္မူသည့္ အခ်ိန္ကာလသာ ကြဲျပားသည္။
ဥပမာ ...

၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားသည္ ၇-ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို
ျပေတာ္မူသည္။ တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၇-ႏွစ္ ၾကာ တည္တံ့သည္။

သိခီႏွင့္ ေ၀ႆဘူျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၆-ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္။

ကကုသန္ႏွင့္ ေကာဏာဂုမ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၁-ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၁-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္။

ကႆပျမတ္စြာဘုရားသည္ ၆-လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။
တစ္ႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-လၾကာတည္တံ့သည္။

သက္တမ္းရွည္ေသာ ဘုရားတို႔မွာ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို သာသနာေခတ္ဆံုးတိုင္ ျပေတာ္မူၾကသည္။
သက္တမ္းတိုေသာ ဘုရားရွင္တို႔မွာ ပထမေဗာဓိ ေခၚေသာ ၀ါေတာ္ ၂၀ အတြင္း၌သာ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူေလ့ရွိပါသည္။ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ ပညတ္ခ်ိန္မွစ၍ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မမူဘဲ အာဏာပါတိေမာက္ကိုသာ ျပေစေတာ္မူပါသည္။

ဘုရားရွင္တို႔သည္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ...
- တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ ၾကံဳႀကိဳက္ျခင္း၊
- ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းခ်ည္းသာျဖစ္ျခင္း၊
- ဆဠာဘိည ပဋိသမၻိဒါ ပတၱ ရဟႏၲာခ်ည္းျဖစ္ျခင္း၊
- မည္သူမွ် မပင့္ဖိတ္ဘဲ စုေ၀းမိျခင္း ...
ဤ အဂၤါ ေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုမွ ျပျမဲ ျဖစ္ပါသည္။


ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ -
ကႆပညီေနာင္ ရွင္တစ္ေထာင္၊
အရွင္သာရိပုတၱရာ၊
အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ႏွင့္ တပည့္ ၂၅၀၊
စုစုေပါင္း ရဟႏၲာ ၁၂၅၂ ပါးတို႔အား . .
ဂါထာသံုးပုဒ္ျဖင့္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါသည္။

ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာသည္ သီလ, သမာဓိ, ပညာကို ေဟာၾကားထား၍ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္တရားဟု ေခၚပါသည္။ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံပါက ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္ ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပီး အို, နာ, ေသ လြတ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္
ျဖစ္ပါသည္။



Credit to 3 Treasures:Buddha,Dhamma & Sangha
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Wednesday, January 30, 2013

သူရႆတီနတ္သမီးအေၾကာင္း

သူရႆတီနတ္သမီးကိုးကြယ္မႈ၊ သူရႆတီဂါထာရြတ္ဆိုမႈ၊ သူရႆတီသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို ေစာင့္သည္ဟူေသာ ယုံၾကည္မႈ၊ ယင္းတို႕ကို အစဥ္အလာအရ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းမွာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီျခင္းမရွိပါ။ ပိဋကတ္သုံးပုံကို သူရႆတီနတ္သမီး ေစာင့္သည္မွာလည္း လုံးဝမမွန္ပါ။ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ဘာမွ် မပတ္သက္ပါ။ သို႕စင္ လ်က္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ ထြန္းလင္းေတာက္ပရာ ျမန္မာ့ေရေျမေတာေတာင္တြင္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈ၊ သူရႆတီဂါထာ ရြတ္ဆိုမႈမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ျပဳျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား ျပဳမႈေစရန္ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္လ်က္ ေဟာေျပာျခင္း၊ ေရးသားျခင္းမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္မွာ အံ့ဩဖြယ္ရာလည္းျဖစ္၊ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာလည္း ျဖစ္ပါ၏ ။
သူရႆတီနတ္သမီးပုံေတာ္ကို ေရးစား၊ ႐ိုက္စား၊ ေရာင္းစားျခင္းျဖင့္ စီးပြါးရွာေနၾကသူမ်ားသည္လည္း မိမိတို႕၏ စီးပြါးရွာမႈသည္ သာသနာေတာ္ကို ျပဳရာေရာက္သေလာ၊ ဖ်က္ရာေရာက္သေလာဟု ဆန္းစစ္သင့္ၾကေပျပီ။ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္သည့္ "သူရႆတီနတ္သမီး ကိုးကြယ္မႈ" ကို ျမန္မာ့ေရေျမေတာေတာင္တြင္ လုံးဝခ်ဳပ္ျငိမ္းပေပ်ာက္ေစရန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။ သူရႆတီနတ္သမီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ဆရာေတာ္ဘုရား (ရေဝထြန္း) က ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေဟာၾကားေတာ္မႈခ်က္ကို အေလးအနက္ ဂ႐ုဓမၼျပဳအပ္လွပါ၏။


"သူရႆတီဟူသည္မွာ အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္း၊ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ျမစ္တစ္ခု၏ နာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုျမစ္ကို ေရွးဟိႏၵဴအာရိယန္မ်ား အထြတ္အျမတ္ထားရာမွ ျမစ္ကို နတ္တစ္ပါးအေနျဖင့္ ကိုးကြယ္လာၾကေၾကာင္း၊ ကၠတၱိလိင္ (သဒၵါ)၊ ျမစ္နဒီမွ နတ္သမီးျဖစ္လာကာ သူရႆတီျမစ္သည္ သူရႆတီနတ္သမီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျဗဟၼာၾကီး၏ဇနီး နတ္ဘုရားမတစ္ပါးျဖစ္လာျပီး ဝါစာ=စကားကို အစိုးရသည္၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ စာေပ၊ ပညာတို႕ကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည္ဟု ယူဆလာၾကလ်က္ ယင္းတို႕အတြက္ ျဗဟၼာဏဝါဒီတို႕က ပိုမိုကိုးကြယ္လာခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ မွတ္သားရပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ သူရႆတီမွာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လုံးဝမသက္ဆိုင္၊ ျဗဟၼာဏဝါဒီတို႕ဆိုင္ရာ နတ္သာ ျဖစ္သည္။ ျဗဟၼာဏတို႕၏ တႏၲရ၊ မႏၲရတို႕ကိုလက္ခံေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာတို႕ကလည္း သူရႆတီကို လက္ခံခဲ့သျဖင့္ ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာတြင္ အတန္ၾကာကပင္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈ ရွိလာသည္။ နီေပါျပည္တြင္ ယခုအထိ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္အတူ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း သူရႆတီကို ကိုးကြယ္မႈျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕အေနျဖင့္ ပိဋကတ္သုံးပုံေစာင့္မယ္ေတာ္ၾကီးဟု ျဖစ္လာရသည္မွာ ဤသို႕ျဖစ္ပါသည္။ သကၠတ အလကၤာက်မ္းကို အမွီျပဳ၍ သီဟို၌ကြၽန္း၊ အရွင္မဟာသံဃရကၡိမေထရ္သည္ သုေဗာဓာ (ပါဠိအလကၤာ) က်မ္းကို စီရင္ရာတြင္ သကၠတအလကၤာက်မ္းက ဝါဏီ-ေဗဒင္သုံးပုံေစာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးကို ရွိခိုးပဏာမျပဳသကဲ့သို႕ "သရဏံ ပါဏိနံ ဝါဏီ မယံွပိဏယတံမနံ" ဟုဘုရားစကားေတာ္ ပိဋကတ္ေတာ္တည္းဟူေသာ သူရႆတီနတ္သမီးသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ စိတ္ႏွလုံးကို ႏွစ္သိမ့္ပါေစဟု တင္စားသုံးလိုက္သည္။ ထိုစကားအျမြက္ျဖင့္ပင္ သူရႆတီသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္သို႕ ေရာက္လာျပီးလွ်င္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို ေစာင့္ၾကပ္ေသာ သူရႆတီမယ္ေတာ္ဟူ၍ ျဖစ္လာရေတာ့သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ပိဋကတ္သုံးပုံကို မည္သည့္နတ္သား၊ နတ္သမီး၊ နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွ မေစာင့္။ ပိဋကတ္အာဇာနည္ ဗုဒၶသားေက်ာ္ ရဟန္းေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားသာ ေစာင့္ၾကပ္ေနပါသည္။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕ အေနျဖင့္ သူရႆတီဂါထာတို႕ကိုလည္း ရြတ္ဆိုေနရန္မလို။ သူရႆတီဂါသာအစစ္ဟူ၍လည္း ဗုဒၶစာေပ၌ မရွိ။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးမွတစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္ရာ မရွိပါ။"

......................................................

the eXistence မွ မင္းနန္ (ေမာ္ကြၽန္း) ေရးသားျပဳစုထားေသာ - "ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ဩဝါဒေတာ္မ်ား" စာအုပ္ (စာမ်က္ႏွာ- ၂၅၈) မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
credit to Buddhism Beams(myanmar)
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Friday, December 28, 2012

ဥံဳဆိုတာ ဘာလဲ

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂါထာေတြရြတ္တဲ့အခါ အေရွ႕ကဥံဳခံၿပီး ရြတ္ၾကတာ ေတြ႕ဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဥံဳမပါ ဂါထာမျဖစ္ဆိုၿပီးေတာင္ ေျပာဆိုေနၾကတာ ၾကားဖူးပါတယ္။အဲဒီ့ "ဥံဳ" ဆိုတာ ဘာလဲ။သူ႕ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကေကာ ဘာလဲ။


ဥံဳဆိုတာ ဘာလဲ။

တကယ္ေတာ့ ဥံဳ ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဘာမွ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ဥံဳ ခံထားတဲ့ဂါထာေတြဟာလည္း ျဗဟၼဏဝါဒေလာင္းရိပ္မကင္းတဲ့ အပယ္ခံဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေလာကီအစီအရင္ဆိုင္ရာ ဂါထာမႏၱန္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ဥံဳ ဆိုတာဟာ ဗုဒၶဘာသာ ပိဋကတ္က်မ္းစာေတြနဲ႕ လားလားမွမသက္ဆိုင္ဘဲ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာဝင္တို႕ရဲ႕ ေဝဒေလးပံုက ထြက္လာတဲ့ အကၡရာစကားလံုးသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာဝင္ေတြအတြက္ကေတာ့ ဥံဳဟာ တကယ့္ကို အေလးအျမတ္ထားရာ အထြတ္အထိပ္ အကၡရာတစ္ခုပါပဲ။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စာေစာင္ေတြမွာ ဥံဳ ဆိုတာ ကမၻာဦးနတ္မင္းႀကီးသံုးပါးကို ရွိခိုးတဲ့အကၡရာျဖစ္ေၾကာင္း၊ဒါေၾကာင့္ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အက်ိဳးထူးကို ခံစားရရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ အမႊမ္းတင္ ေဖာ္ျပထားတာ ဖတ္ရပါတယ္။အဲဒီ့နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးကေတာ့ မဟာျဗဟၼာ၊ဗိႆနိုးနဲ႕ ပရေမသြာ တို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕တရားေတာ္အရဆိုရင္ ေလာကမွာ အဲဒီ့နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးဆိုတာ မရွိတဲ့အျပင္ ဒီအယူအဆကို လံုးဝပစ္ပယ္သင့္ေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဟာၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ ဒီအယူအဆကို ပစ္ပယ္သင့္ရတာလဲ။
ဘာသာအယူဝါဒေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရတနာျမတ္သံုးပါး အယူအဆေတြ ရွိၾကပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာမွာဆိုရင္ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာျမတ္သံုးပါးေပါ့ဗ်ာ။ဟိႏၵဴဘာသာမွာဆိုရင္ ခုနက နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးဟာ သူတို႕ရဲ႕ ရတနာျမတ္သံုးပါးပါ။ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာဆိုရင္ အဖဘုရားသခင္၊သားေတာ္သခင္ေယ႐ႈ နဲ႕ သန္႕ရွင္းတဲ့ဝိညာဥ္ေတာ္တို႕ဟာ ခရစ္ယာန္ေတြရဲ႕ ရတနာျမတ္သံုးပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ရတနာျမတ္သံုးပါးခ်င္း တူေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ က်န္တဲ့ဘာသာေတြရဲ႕ အယူအဆကေတာ့ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ကြဲျပားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဝါဒီေတြက မဟာျဗဟၼာ၊ဗိႆနိုး၊သီဝ(ပရေမသြာ)တို႕ သံုးပါးေပါင္းမွ အတၱ (ဝါ)အတမန္ လို႕ေခၚတဲ့ တစ္ဆူတည္းေသာ ထာဝရဘုရားလို႕ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဝါဒဟာ ေလာကမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစဥ္အစိုးရၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မေဖာက္မျပန္ ထာဝရတည္ျမဲေနတဲ့ အမာခံ အႏွစ္သာရ (အတၱ) ရွိတယ္လို႕ယူဆတဲ့ အတၱဝါဒ၊တစ္နည္းထပ္ေျပာရရင္ အဲဒီအတၱကပဲ ေလာကကို ဖန္ဆင္းတဲ့ ထာဝရ ဘုရားသခင္ျဖစ္တယ္လို႕ယံုၾကည္တဲ့ ဣႆရဝါဒပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒကေတာ့ ေလာကမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစဥ္အစိုးရေနၿပီးဘယ္ေတာ့မွ မေဖာက္မျပန္ ထာဝရတည္ျမဲေနတဲ့ အမာခံ အႏွစ္သာရ(အတၱ)ဆိုတာ မရွိဘူးလို႕ အတၱကို ျငင္းပယ္တဲ့ အနတၱဝါဒပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အတၱဆိုတာ မရွိလို႕ အနိႆရဝါဒ လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဥံဳ ရဲ႕အဓိပၸါယ္

 
ဟိႏၵဴျဗဟၼဏေတြရဲ႕ အယူအဆအရ ေလာကရဲ႕ဖန္ဆင္းရွင္ဟာ ရဂ်စ္(ရာဇဂုဏ္)၊ဆက္တြ(သတြဂုဏ္)၊တမတ္ခ္(တမဂုဏ္) ဆိုတဲ့ ဂုဏ္သတၱိသံုးပါးနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ အတၱႀကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။တစ္နည္းေျပာရရင္ ဖန္ဆင္းျခင္း၊ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ဖ်က္ဆီးျခင္းဆိုတဲ့ အစြမ္းသတၱိေတြနဲ႕ ျပည့္စံုၿပီး အစဥ္မေဖာက္မျပန္တည္ျမဲေနတဲ့ ထာဝရဘုရားသခင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီဂုဏ္သတၱိသံုးပါးထဲက တစ္ပါးစီဟာ အခုနက နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။မဟာျဗဟၼာက ရဇဂုဏ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေလာကကို ဖန္ဆင္းတယ္။ဗိႆနိုးက သတြဂုဏ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေလာကကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တယ္။ပရေမသြာလို႕ေခၚတဲ့ သီဝကေတာ့ တမဂုဏ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေလာကကို ဖ်က္ဆီးဖို႕ တာဝန္ယူတယ္။နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးရယ္လို႕ ကြဲျပားေနေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္ ထာဝရဘုရားလို႕ေခၚဆိုႏိုင္တဲ့ မဟာအတၱႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါသံုးရပ္သာျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီ မဟာအတၱႀကီးကိုပဲ ပရမအတၱလို႕ေခၚပါတယ္။မဟာအတၱႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္သံုးပါးစလံုးကို တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ယ္ ပြားမ်ားပူေဇာ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အ-ဥ-မ ဆိုတဲ့ အကၡရာသံုးလံုးထဲနဲ႕ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဟိႏၵဴတို႕ရဲ႕ ဥပနိသွ်ဒ္က်မ္း ေတြမွာ ဆိုထားပါတယ္။
အ-ဆိုတာ ဂုဏ္အဂၤါအားျဖင့္ ရဇဂုဏ္၊အသြင္သ႑န္အားျဖင့္ မဟာျဗဟၼာႀကီးရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္၊ဥ-ဆိုတာ ဂုဏ္အဂၤါအားျဖင့္ သတြဂုဏ္၊အသြင္သ႑န္အားျဖင့္ ဗိႆနိုးနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္၊မ-ဆိုတာ ဂုဏ္အဂၤါအားျဖင့္ တမဂုဏ္၊အသြင္သ႑န္အားျဖင့္ သီဝနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဥံဳဆိုတာဟာ အ-ဥ-မ ကို တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း အသံထြက္ၿပီး ဂုဏ္ေတာ္သံုးပါးနွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ထာဝရဘုရားသခင္(ေခၚ)မဟာအတၱႀကီးကို ရွိခိုးပူေဇာ္ပါသည္လို႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဝါဒီေတြအတြက္ကေတာ့ ဥံဳကို ရြတ္ဖတ္ျခင္းဟာ ထာဝရဘုရားသခင္ဆီ သြားရာလမ္းလို႕ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ကို ေဟာၿပီးေလာကမွာ အစဥ္မေဖာက္မျပန္ဘဲ မိမိကိုယ္ကို အစိုးရေနတဲ့ အတၱဆိုတာ မရွိပါဘူးလို႕ ႁမြက္ၾကားခဲ့တဲ့ ဗုဒၶေဒသနာနဲ႕ေတာ့ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႕က်င္ေနပါတယ္။ဥံဳဆိုတာဟာ တစ္ကယ္ေတာ့ အတၱကို အာ႐ံုျပဳ လက္ခံယံုၾကည္သူေတြ ရြတ္ဆိုရမယ့္ အကၡရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဘယ္ဂါထာေတာ္မဆို ဥံဳကို ထည့္ၿပီး မရြတ္ဖတ္သင့္ပါဘူး။အေရွ႕နဲ႕ အေနာက္လို ဆန္႕က်င္ေနတဲ့ အယူအဆႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္လက္ခံၿပီး ရြတ္ဖတ္မယ္ဆိုရင္ အဓိပၸါယ္လည္း ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဝင္းသိန္းဦး၏ ေရွးဘဝ ေနာက္ဘဝ ဗုဒၶမေဝဖန္ႏွင့္ ဓမၼစာစုမ်ား စာအုပ္မွ
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Saturday, October 13, 2012

ဘုိးဘုိးေအာင္ကုိးကြယ္ျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္၍(ဆန္နီေနမင္း)

ဘုိးဘုိးေအာင္၊ ဘုိးမင္းေခါင္ ကုိးကြယ္ျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္၍ ပုိ႔စ္တြင္ သိခ်င္တာမ်ား ဆက္လက္ေမးလာတာကုိ အားလံုးသိရေအာင္ ထပ္မံေျဖရွင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ တပည့္ေတာ္ အေမက အဲဒါေတြကုိ ဘုရားစင္ေပၚတင္ထားပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ဘုရားရွိခုိးတဲ့အခါ သူတုိ႔က ဘုရားစင္ေပၚေရာက္ေနတယ္ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ကိုပါ ရွိခုိးသလုိ ပံုစံေပါက္ေနပါတယ္ ဦးဇင္းဘုရား။ တပည့္ေတာ္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲလုိ ရွိခုိးခ်င္စိတ္ အရွင္းမရွိပဲ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့တရားေတာ္ သံဃာေတာ္ ရတနာသံုးပါးကုိသာ ဦးထိပ္ထား ရွိခုိးတာပူေဇာ္တာပါဘုရား။ ထုိ ့ေၾကာင့္ အဲလုိ သူတုိ႔ကို ဘုရားစင္ေပၚတင္ထားတာဟာ အျပစ္ျဖစ္ေစပါသလား။

ေနာက္တစ္ခါ တပည့္ေတာ္က ပဌာန္းက်မ္း (က်မ္းစာအုပ္ ၅အုပ္) ကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပါတယ္ ဦးဇင္း။ တပည့္ေတာ္က ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျပီးတဲ့အခါ စာအုပ္ကုိ ဘုရားစင္ေပၚတင္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားစင္ေပၚမွာ ခုနကေျပာသလုိ ဘုိးဘုိးေအာင္တုိ ့ဘာညာသာတကာေတြက ရွိေနေတာ့ တပည့္ေတာ္ ပဌာန္းက်မ္းစာအုပ္မ်ားနဲ ့တန္းတူျဖစ္ေနျခင္းဟာလည္း မသင့္ေတာ္ဟု တပည့္ေတာ္ယူဆပါသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မည္သုိ ့ျပဳလုပ္သင့္သည္ကုိ ေစတနာေရွ့ထား ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါ ဦးဇင္းဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဘယ္ရာမဆုိ သူ႔အဆင့္တန္းနဲ႔သူ၊ သူ႔ေနရာသူ ေနရာထားေပးၾကတာ လက္ေတြ႕မ်က္ေမွာက္ေလာကမွာလည္း ေတြ႕ျမင္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဆင့္တန္းႀကီးတဲ့သူကုိ အဆင့္တန္းငယ္တဲ့ေနရာမွာ မထားသလုိ အဆင့္တန္းငယ္တဲ့လူကလည္း အဆင့္တန္းႀကီးတဲ့သူရဲ႕ေနရာကုိ မထုိင္ရဲၾကပါဘူး။

အဲဒီလုိပဲ ေလာကမွာအျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ရတနာသံုးပါးနဲ႔မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္၊ အရာပစၥည္းမဆုိ မထားသင့္ဘူးဆုိတာ သေဘာေပါက္နားလည္သင့္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶသီတင္းသံုးတဲ့ ဘုရားခန္းမွာ၊ တရားစာအုပ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားဓာတ္ပံု ဒါေတြကေတာ့ ရတနာသံုးပါး၀င္ေတြမုိ႔ အတူတကြ ထားလုိ႔ရပါတယ္။

က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိေတာ့ အတူတကြ မထားသင့္ပါ။ မိမိတုိ႔က ယံုၾကည္မႈရွိလုိ႔ ကုိးကြယ္ခ်င္တယ္၊ ပူေဇာ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ တျခားတစ္ေနရာမွာ ထားေစခ်င္ပါတယ္။ မည္ေလာက္ပင္ အစြမ္းေတြရွိေနပါေစ ရတနာသံုးပါးထက္ေတာ့ မသာလြန္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိ သိနားလည္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

မိမိတုိ႔က ရတနာသံုးပါးနဲ႔အတူတကြထားမယ္၊ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဦးဇင္းရွင္းျပခဲ့တဲ့ က်မ္းဂန္မ်ားအလုိ အရ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ပါဦးမလားဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေပါ့ေလ။

ဦးဇင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ မည္သူ႔ကုိမွ် မကုိးကြယ္နဲ႔၊ မယံုၾကည္နဲ႔လုိ႔ မေျပာလုိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔ရဲ႕ ျမတ္ဗုဒၶကုိယ္တုိင္က အဲဒီလုိ မေျပာဆုိခဲ့သလုိ ၀ိဘဇၨ၀ါဒ-ကုိယ္တုိင္ ခြဲျခားေ၀ဖန္ ေလ့လာစဥ္းစားၿပီးမွ ကုိးကြယ္ယံုၾကည္ပါလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပုိမုိျပဳလုပ္ရမဲ့အရာနဲ႔ သေဘာေလာက္လုပ္ရမဲ့အရာ (အဓိကနဲ႔သာမည)ကုိေတာ့ ခြဲျခားသိေစခ်င္လုိ႔ ခုလုိ ေျပာဆုိေရးသားေပးေနတာပါ။ ဦးဇင္းသေဘာအရေတာ့ ရတနာသံုးပါးကုိ ကုိးကြယ္ယံုၾကည္ဖုိ႔နဲ႔ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ အဆံုးမေတြကုိ လုိက္နာက်င့္သံုးဖုိ႔ေတာင္ အကုန္မလုပ္ႏုိင္ေသးသလုိ လုိက္နာက်င့္သံုးဖုိ႔ အခ်ိန္မေလာက္၊ ျပည့္စံုေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးတာေၾကာင့္ က်န္တဲ့အရာမ်ား ကုိးကြယ္ဖုိ႔၊ လုိက္နာက်င့္သံုးဖုိ႔ဆုိတာ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ၊ အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာဆုိတာလုိ မိမိကံကုိ မိမိတုိ႔ျပဳလုပ္တဲ့အတုိင္း ခံစားရမွာျဖစ္သလုိ မိမိကုိယ့္ကုိ ကုိးကြယ္ရာမုိ႔ မိမိကုိယ္တုိင္က အဓိကနဲ႔သာမညမွာ ဘယ္ဟာကုိ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္သင့္သလဲ၊ ဘယ္ဟာနဲ႔ မိမိဘ၀ အခ်ိန္ေတြကုိ ကုန္လြန္ေစမလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကေပါ့ေလ။
မူရင္းပို႔စ္
အျပည့္အစံုဖတ္ရန္

Wednesday, September 26, 2012

ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္းထားေသာ အရွင္ေဒဝဒတ္၏တပည့္မ်ား(စာအုပ္)

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)ရဲ႔ ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္းထားေသာ အရွင္ေဒဝဒတ္၏တပည့္မ်ား ဆိုတဲ့စာအုပ္ပါ။

ဒီမွာ ေဒါင္းပါ။ အျပည့္အစံုဖတ္ရန္